Usein lasin voi korjata

Suojaa iskemäkohta läpinäkyvälllä teipillä, halkeaman edetessä korjausmahdollisuus pienenee.

Aja suoraan asennusliikkeeseen!

Etsi asennusliike

Korjausinfoa tuulilasin korjaamisesta

Mitä tulee tehdä jos tuulilasiin tulee vaurio?

Suojaa vaurioitunut kohta teipillä, jottei siihen ei pääse epäpuhtauksia. Talvella yksi käytännön kikka on suunnata sisäilman puhallus pois lasilta vaikka jalkatilaan.

Onko lasi aina korjattava?

Nykyaikainen laminoitu tuulilasi on kolmikerroksinen jossa kahden lasilevyn välissä on kova, läpikuultava PVB-kalvo. Tuulilasin korjaus tai vaihto tulee ajankohtaiseksi kun kivi osuu ulompaan lasikerrokseen ja tekee siihen kolon josta halkeamat lähtevät helposti leviämään.

Näin tuulilasin korjaus hoituu

Korjauksessa käytetään juoksevaa hartsia. Hartsi injektoidaan vaurioon jonka jälkeen se kovetetaan UV-valolla. Onnistuneen korjauksen jälkeen vaurio on lähes huomaamaton.

Mitä voidaan korjata?

Nyrkkisääntönä voidaan pitää 2 €:n kolikkoa. Mikäli särö on tuota pienempi korjaus on mahdollinen. Särön luonne kuitenkin vaikuttaa asiaan, joten tarkasta asia ajoissa.

Ilmainen korjaus?

Korjaus voi todella olla ilmainen, mikäli sinulla on tuulilasivakuutus. On sinun sekä vakutuutusyhtiösi etu, että pienet säröt voidaan korjata ilman lasinvaihtoa. Näin säästät sinä omavastuussa ja vakuutusyhtiö korvauksissa. Jos sinulla ei ole lasivakuutusta, korjaus maksaa vain  muutamia kymppejä.

Lasin korjaus jopa 10 minuutissa

Lasin korjaus voidaan hyvin suorittaa odottaessa. Jos vauriokohtia on vain yksi on korjaus nopeaa. Useidenkin iskemien korjaaminen vie aikaa vain muutaman kymmenen minuuttia.

 

Mikä rikkoo lasin?

Maanteillä on usein keväisin irtoaineista, siis pieniä kiviä. Ne sekä edessä ajavan auton renkaasta irtoava nasta hajottavat helposti lasin. Tätä voi ennaltaehkäistä yrittämällä pitää riittävää väliä seuraavaan autoon etenkin keväisin.

Onko rikkinäinen lasi hylkäysperuste katsastuksessa?

Ennen on pidetty linjauksena sitä, että halkeama ei saa olla suoraan näkökentässä. Nyt lasi on yksi liikenneturvallisuuteen vaikuttava osa ja sen naarmuisuus tai muu käyttöä haittaava seikka johtaa entistä useammin korjauskehoitukseen.

Hajoavatko lasin nykyään useammin?

Valitettavasti kyllä. Autovalmistajilla on paine keventää materiaalien painoa ja lasi on usein korin kantava rakenne. Tästä syystä särö korjaamattomana johtaa useammin kuin ennen lasin rikkoutumiseen.